فراخوان مسابقه تبلیغات سینمای ایران سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر منتشر شد.
به گزارش آیفیلم، شورای برگزاری جشنواره ملی فیلم فجر در جهت اعتلای سینمای ایران و ارتقای سطح کیفی تبلیغات و اطلاعرسانی و همچنین ترغیب و تشویق هنرمندان این عرصه، اقدام به برگزاری مسابقه در بخشهای عکس، پوستر، آنونس و تیزر فیلمهای سینمایی ایرانی میکند.
علاقه مندان میتوانند جهت شرکت در بخش مسابقه تبلیغات تا ۳۰ آذرماه از طریق مراجعه به سایت رسمی جشنواره به آدرس fajrfilmfestival.com فرم ثبتنام را تکمیل کنند.
فراخوان مسابقه تبلیغات سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به این شرح است:
شرایط عمومی
١- متقاضیان میتوانند با مراجعه به درگاه اینترنتی جشنواره، پس از عضویت فرم شرکت در مسابقه را تکمیل کنند.
۲- تمام فیلمهای بلند سینمایی (داستانی، پویانمایی و مستند) که بعد از جشنواره ۳۶ فیلم فجر در داخل کشور به نمایش عمومی درآمده باشند، میتوانند در مسابقه شرکت کنند.
۳- محدودیتی در تعداد عناوین آثار ارسالی وجود ندارد.
۴- آثار ارزیابی شده در دوره گذشته، در این دوره پذیرفته نمی شوند.
۵- تفسیر مقررات، رفع ابهامات و اخذ تصمیم نهایی در خصوص موضوعات پیشبینی نشده به عهده دبیر جشنواره است.
۶- پس از تحویل تقاضانامه و آثار به دبیرخانه، امکان خارج کردن آنها از جشنواره وجود ندارد.
٧- دبیرخانه مجاز به استفاده از آثار ارسالی در بخش های مختلف جشنواره (کتاب، کاتالوگ، تیزر، فضای مجازی و ...) است.
شرایط اختصاصی
بخش عکس
۱- آثار آنالوگ ملزم به اسکن تصاویر و ارایه روی لوح فشرده در فرمت TIF یا JPG، با حداقل کیفیت DPI۳۰۰ و در اندازه حداقل ۵۰ *۷۰ سانتیمتر است.
٢- آثار دیجیتال ملزم به ارایه فایل تصاویر روی لوح فشرده در فرمت TIF یا JPG، با حداقل کیفیت ۶ مگاپیکسل است.
٣- در صورت تعدد آثار، عکسهای هر فیلم میبایست به صورت جداگانه در لوح فشرده ذخیره و ارایه شود.
۴- تعداد آثار ارسالی از هر عنوان، ۵ عکس صحنه و ۳ عکس پشت صحنه است.
۵- هرگونه دخل و تصرف در عکسها به شکلی که اصالت عکس را مخدوش کند، مجاز نیست.
بخش پوستر
١- ارایه پوستر روی CD یا DVD با فرمت TIF یا JPG، با کیفیت DPI۳۰۰ و در قطع ٧٠*١٠٠ ضروری است.
٢- پوسترهای ارایه شده باید از میان آثار رسمی و استفاده شده در تبلیغات فیلم دارای مجوز سازمان سینمایی باشد.
۳- در این بخش تنها پوستر فارسی فیلم ها مورد ارزیابی قرار می گیرند.
بخش آنونس و تیزر
۱- هریک از نسخههای مورد نظر میبایست بهصورت مجزا، روی یک لوح فشرده و با فرمت ۴MP به دبیرخانه ارسال شود.
۲- ارایه نامه رسمی تهیه کننده و یا موسسه پخش مبنی بر تایید استفاده از نسخه ارایه شده در تبلیغات برای هر عنوان الزامی است.
جوایز
سیمرغ بلورین به بهترین عکس
سیمرغ بلورین به بهترین پوستر
سیمرغ بلورین به بهترین آنونس و تیزر
شروع ثبتنام و ارسال آثار از تاریخ ۲۰ آذر و آخرین مهلت ارایه آثار ۳۰ آذرماه است.
م ه / س م